Biotechnologische STEM-wetenschappen
3WBI
2021/2022
4WBI
2022/2023
Godsdienst22
LO22
Nederlands44
Engels22
Frans33
Aardrijkskunde11
Geschiedenis11
Wiskunde55
Flexuur11
MEAV*1
Biotechnologische wetenschappen1011
- Biologie23
- Chemie23
- Fysica33
- Biotechnologische wetenschappen32
Totaal3232

Wanneer je deze kaart in handen krijgt, heb je interesse voor wetenschappen en techniek. Bekijk maar eens de vele studiemogelijkheden van de tweede graad op Don Bosco Hoboken. Als je kiest voor technisch-wetenschappelijk onderwijs, zijn er ruime studiemogelijkheden en dito tewerkstelling.
Op onze school willen we jonge mensen opvoeden tot zelfbewuste volwassenen. Dit betekent dat je naast een wetenschappelijke technische opleiding ook een brede algemene vorming krijgt. Vanuit ons christelijk engagement willen we je bewust maken van je verantwoordelijkheid t.o.v. jezelf en de maatschappij waarin je leeft en werkt.

*Maatschappelijke, economische en artistieke vorming

Wat mag je verwachten?

Dankzij de brede basisvorming en verdieping in de eerste graad heb je een scherper inzicht in je eigen interesses en mogelijkheden kunnen ontwikkelen.  

Heb je interesse in wetenschappen? Ben je wiskundig aangelegd? Voer je graag experimenten uit? Vind je het leuk om cijfergegevens te analyseren en probleemoplossend te denken? Dan is deze STEM-richting echt iets voor jou! 

Je leert de natuurwetenschappelijke wereld te bestuderen door zelf onderzoek uit te voeren, meten, observeren, resultaten lezen en interpreteren. Je leert veilig en onderzoekend werken in een laboratorium, waarbij je experimentele vaardigheden uitgebreid worden. Je leert meetresultaten verwerken door middel van je wiskundige en ICT-vaardigheden. Je leert zowel zelfstandig als in teamverband nauwkeurig werken en onderzoekend leren.

Wat na de tweede graad?

Vanuit deze richting kan je in de derde graad doorgroeien naar de richting biotechnologische en chemische wetenschappen.  Daarna kan je perfect doorstromen naar het hoger onderwijs. 
(Onder voorbehoud van de organisatie van de onderwijsvernieuwing in de derde graad)